Klinikkens osteopat

Anna-Marie Skjeltorp-Borgaas

Osteopat D.O MNOF

Anna-Marie er utdannet osteopat ved Høyskolen Kristiania i Oslo. Hun fullførte det 4-årige fulltidsstudiet i 2017. Det tredje studieåret skrev hun sin bacheloroppgave om hvordan stress kan påvirke hodepine, og synes dette er et veldig spennende tema. Etter fullført bachelorgrad tok hun profesjonsåret som gir tittelen Osteopat D.O og rett til medlemsskap i Norsk Osteopatforbund (MNOF).

Siden 2017 har hun jobbet som osteopat her ved Høyden Osteopatiklinikk i Moss. Som medlem i Norsk Osteopatforbund følger hun deres retningslinjer for faglig oppdatering, og deltar jevnlig på kurs og seminarer for å holde seg oppdatert og utvikle seg videre i faget.

Hun tar imot mennesker i alle aldre med en rekke ulike typer smerter og plager. Både idrettsutøvere og mosjonister, yngre og eldre.

I mange år har hun vært aktiv i flere aspekter av hestesporten, og nå for tiden tar hun ridetimer en gang i uken. Hun har fått gode tilbakemeldinger fra både ryttere og yrkesutøvere innenfor hestesporten at det er veldig fint å kunne komme til en behandler som vet så godt hva deres hverdag med hestene innebærer.

Utdannelse

• 2013-2016: Bachelorgrad i Osteopati

• 2016-2017: Fordypningsår i Osteopati

Kurs og seminarer

• Okt. 2017: Fagdag i regi av Norsk Osteopatforbund.

• Nov. 2017: Idrettsmedisinsk seminar i regi av Østfold Idrettsmedisinske Forening, tema: bekkensmerter.

• April 2018: Fagdag i regi av Norsk Osteopatforbund, tema: hodepine.

• Sept. 2018: Kurs i osteopatisk tilnærming til øre-nese-hals problematikk i regi av NORI.

• Mars 2019: Fagdag i regi av Norsk Osteopatforbund.

• Sept. 2019: Kurs i manipulasjonsteknikker, Stillteknikker og Ruddyteknikker på bekken, rygg og nakke.

Hvem kan oppsøke osteopat?

Undersøkelse og behandling tilpasses individuelt ut ifra pasientenes behov, og en behandling hos osteopaten er dermed passende for de fleste. Det settes av god tid til hver pasient slik at du har mulighet til å kunne fortelle om din nåværende og tidligere sykehistorie, få grundig undersøkelse og behandling. Behandlingen er skånsom og dermed passende for alle aldersgrupper.

Osteopaten kan oppsøkes med en rekke ulike plager og smerter, som: vondt i rygg, vondt i nakke, skuldersmerter, albuesmerter, hånd- og håndleddssmerter, bekkenleddsmerter, hoftesmerter, knesmerter, fot- og ankelsmerter, hodepine, følgeplager ved ulike sykdommer i fordøyelsessystemet og luftveiene, anspenthet og stressrelaterte plager, akutte og belastningsrelaterte idrettsskader, plager underveis i eller i etterkant av svangerskap.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss i dag slik at vi kan svare på det du lurer på. Vi ser frem til å høre fra deg.